Autor Wiadomość
Piotr_
PostWysłany: Śro 12:55, 10 Cze 2015    Temat postu:

W temacie cichych nawierzchni trzeba także powiedzieć kilka słów o studzienkach kanalizacyjnych, a dokładnie o ich przykrywach.

Jeżeli przykrywa jest niewłąściwa (z innego kompletu), zabrudzona, lub nierówna - będzie hałasować w czasie przejazdu. Te trzy przyczyny, bo jakie inne?
Piotr_
PostWysłany: Pon 18:32, 08 Cze 2015    Temat postu:

Kostka brukowa jest produktem, do którego producent dołącza instrukcję.

Taka instrukcja, choć sama nie jest Normą, to jednak może na takie normy wskazywać.

W każdym razie nie jest to dokument, który jest bez znaczenia. Może mieć znaczenie w sprawach sądowych.
Piotr_
PostWysłany: Pon 10:06, 08 Cze 2015    Temat postu:

Nawierzchnie brukowe mają długą tradycję, choć ich stosowanie powinno być czymś uzasadnione.

Wytyczne nie są zatem czymś nowym.
Piotr_
PostWysłany: Pon 10:01, 08 Cze 2015    Temat postu:

Tolerowanie fuszerki oznacza kolejne fuszerki, a przede wszytkim rozpuszczanie ludzi odpowiadających za miasta.
Piotr_
PostWysłany: Nie 17:38, 07 Cze 2015    Temat postu:

Jest w sieci następujący dokument:

D - 05.03.23a

NAWIERZCHNIA Z BETONOWEJ KOSTKI BRUKOWEJ
DLA DRÓG I ULIC LOKALNYCH
ORAZ PLACÓW I CHODNIKÓW

W punkcie "spoina" czytamy:

Szerokość spoin pomiędzy betonowymi kostkami brukowymi powinna wynosić
od 3 mm do 5 mm.
W przypadku stosowania prostopadłościennych kostek brukowych zaleca się aby
osie spoin pomiędzy dłuższymi bokami tych kostek tworzyły z osią drogi kąt 45o, a
wierzchołek utworzonego kąta prostego pomiędzy spoinami miał kierunek odwrotny do
kierunku spadku podłużnego nawierzchni.
Po ułożeniu kostek, spoiny należy wypełnić:
a) piaskiem, spełniającym wymagania pktu 2.3 c), jeśli nawierzchnia jest na podsypce
piaskowej,
b) zaprawą cementowo-piaskową, spełniającą wymagania pktu 2.3 d), jeśli nawierzchnia
jest na podsypce cementowo-piaskowej.
Piotr_
PostWysłany: Nie 15:32, 07 Cze 2015    Temat postu:

Przy okazji tego procesu w Kielcach wiadomo, skąd biorą się dziury w jezdni. Jeśli stosuje się asfalt gorszej jakości, dziury powstawać będą szybciej.

Ale trudno się na tym poznać na oko, stąd dziury w jezdni są powszechne.
Piotr_
PostWysłany: Sob 19:44, 06 Cze 2015    Temat postu:

Od stwierdzenia nieprawidłowości są biegli.
Piotr_
PostWysłany: Sob 18:51, 06 Cze 2015    Temat postu:

W Kielcach był proces o nawierzchnię niezgodą z normami. Wcale nie z powodu hałasu. Po prostu zastosowaną inną, taką, której trwałość jest znacznie ograniczona.
Piotr_
PostWysłany: Sob 17:10, 06 Cze 2015    Temat postu:

Pewne błędy są rażące. Zaniechanie naprawiania takich błędów oznacza zgodę na popełnianie kolejnych.

Projekty musza być fachowe i przemyślane.
Piotr_
PostWysłany: Sob 16:59, 06 Cze 2015    Temat postu:

Ulica jest dopuszczona do ruchu, więc powinna spełniać wymogi ulicy dopuszczonej do ruchu.
Piotr_
PostWysłany: Sob 16:50, 06 Cze 2015    Temat postu:

Budownictwo to są normy i przepisy. W pierwszej kolejności sprawdzić trzeba nieprawidłowości w tym punkcie.
Piotr_
PostWysłany: Sob 7:54, 06 Cze 2015    Temat postu: Hałaśliwa kostka brukowa

Hałaśliwa kostka brukowa


Problem istnieje w kilku miastach Polski. Po co w XXI wieku ukłąda sie taką kostkę? Zwykle robi się to na starówce, aby tworzyć klimat z epoki.

Tam jednak mieszkają ludzie, a poza tym, jest to bardzie niewygodne dla osób niepełnosprawnych.

Wpływ inwestycji na środowisko powien być konsultowany z mieszkańcami. Jak jest w przypadku takich remontów? (Bo asfalt zastąpiono kostką)

Co z tym fantem zrobić? Naprawa będzie słono kosztować. Za błędy się płaci.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group