Forum Forum Chrześcijańskie Strona Główna Forum Chrześcijańskie
Aby wszyscy stanowili jedno Jn 17,21
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Temat: Zależy mi na Gliwicach.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Chrześcijańskie Strona Główna -> Ogólny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr_
Gość






PostWysłany: Sob 18:35, 09 Sty 2016    Temat postu: Temat: Zależy mi na Gliwicach.

Temat: Zależy mi na Gliwicach.


Zależy mi na dialogu, który byłby na poziomie. Także na forach.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr-246
Gość






PostWysłany: Sob 10:47, 15 Sie 2020    Temat postu:

Z Wikipedii o niszczeniu komunikacji tramwajowej (hasło "tramwaj") :


"Do upadku ogromnej liczby systemów tramwajowych przyczyniła się firma General Motors wspólnie z niektórymi koncernami paliwowymi i produkującymi ogumienie. Korporacje te powołały do życia spółkę Narodowe Linie Miejskie (ang. National City Lines). Nieoficjalnym celem powołania spółki było wykupienie wszystkich linii tramwajowych w USA i zastąpienie ich autobusami, a przede wszystkim usunięcie alternatywy dla samochodów. Nie zawsze przejmowanie spółek tramwajowych było przeprowadzane zgodnie z prawem. W roku 1949 firmie General Motors udowodniono nielegalne działania monopolistyczne i ukarano grzywną w wysokości 5000 dolarów za każde przejęte przedsiębiorstwo, co było niewspółmiernie niską kwotą w stosunku do zniszczeń infrastruktury transportu publicznego. Doskonałe przygotowanie prawne owego „wrogiego przejęcia” spowodowało jednak, że „spisek antytramwajowy”, znany w historii jako wielki amerykański skandal tramwajowy, jako taki nie został udowodniony."
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr-246
Gość






PostWysłany: Sob 13:50, 15 Sie 2020    Temat postu:

W 2009 roku zlikwidowano w Gliwicach ostatnią linię tramwajową. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie atmosfera olbrzymiego skandalu, ciągnącego się kilka lat. Trzykrotne próbowano odwołać Prezydenta Miasta, w tym dwukrotnie skutecznie doprowadzono do Referendum. Choć Prezydenta nie odwołano, łatwo wyobrazić sobie wrzawę, jaka była.

Trudno było zrozumieć jedno, dlaczego tramwaj w Gliwicach jest traktowany jak utopia, skoro w innym miastach dochodzą nowe linie?

Linia tramwajowa poprowadzona do dużej fabryki nie dziwiłaby nikogo. Jednak o budowie takiej linni nie mówiono publicznie wcale, albo prawie wcale. Przynajmniej ja nie pamiętam. Ani w roku 1998, ani potem.

I nie o to trzeba mieć żal, że Opel chce, aby jeździć Oplem, a nie tramwajem.

Przynajmniej, żeby uspokoić opinię publiczną należała się cała prawda.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr-246
Gość






PostWysłany: Sob 14:03, 15 Sie 2020    Temat postu:

Gdyby w 2000 lub 2005 roku wybudowano linię tramwajową, łączącą Specjalną Strefę Ekonomiczną z istniejącymi osiedlami (lub przynajmniej z planowanymi osiedlami), nie byłoby tak dużego skandalu w 2009 roku. Po prostu łatwiej byłoby mieszkańcom przyjąć argumenty, że przedwojenna linia ma zbyt dużo minusów, które przesądzają o jej likwidacji. Wtedy nowa linia (do Strefy) stawiałaby samorząd w dobrym świetle, bez posądzania o szkodzeniu miastu.

Strefa to 45 nowoczesnych fabryk, jeśli nie więcej. Jakie argumenty, że tramwaj tam się nie opłaca?

Podobnie Kopalnia Sośnica, gdzie pracuje 4-5 tysięcy osób. Tam też tramwaj się nie opłaca?

W Strefie można rozważyć budowę zupełnie nowej zajezdni tramwajowej. Byłaby w tej części miasta zachodnia sieć tramwajowa. Tylko gliwicka, na gliwickich zasadach.

A do kopalni prowadziłaby wschodnia sieć tramwajowa.

Obie sieci można połączyć tunelem zbudowanym obok tunelu DTŚ.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr-246
Gość






PostWysłany: Sob 14:12, 15 Sie 2020    Temat postu:

Linia tramwajowa od Strefy do Kopalni to same atrakcyjne miejsca Gliwic:

Kolejne przystanki to:

1. Strefa
2. Fabryka Opla
3. Tesco
4. Cmentarz Centralny
5. Sklepy Arena
6. Orlickiego
7. Centrum Onkologii
8. Palmiarnia
9. GCH (przystanek w tunelu)
10. Politechnika (Konarskiego)
11. Politechnika (Kaszubska)
12. Politechnika (Rondo Akademickie)
13. Arena Gliwice (hala widowiskowa)
14. (planowany nowy) Szpital w Ligocie Zabrskiej
16. Kopalnia Sośnica.

Przystanków może być więcej. Możliwe są też liczne odgałęzienia, bo poza centrum są większe możliwości dla tramwaju. Zresztą w dużej mierze musi być to linia bezkolizyjna. Przebieg poza jezdniami. Istniejące ulice przecina tylko pod kątem prostym.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr-246
Gość






PostWysłany: Sob 16:38, 15 Sie 2020    Temat postu:

Mieszkamy w mieście, w którym jest fabryka samochodów, więc mamy tu lobby samochodowe.

Gdybyśmy mieli w Gliwicach fabrykę tramwajów, to mielibyśmy linie tramwajowe poprowadzone do każdej dzielnicy.

A gdybyśmy mieli fabrykę rowerów, to byłoby silne lobby rowerowe. To ostatnie jest trochę bardziej przychylne pieszym, bo wymaga ścieżek rowerowych, a zatem także bezpiecznych przejazdów, więc przy okazji dobrych przejść dla pieszych.


Może za dużo wymagam, bo obiektywizmu władzy. Władza nie jest od tego, aby lubić samochód, a nie lubić tramwaju.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr-246
Gość






PostWysłany: Nie 13:32, 26 Cze 2022    Temat postu:

Inny temat: blokowiska.


Niestety powstają w Gliwicach nowe bloki, 7 piętrowe. PRL wraca, jakby inną drogą, i to mnie przeraża.

Ktoś powie: mieszkania takie budują, bo jest na to popyt.

Niestety w prostytucji też jest podaż i popyt. Ale nie znaczy, że to jest zdrowe.


W Gliwicach jedni obchodzą dożynki, inną chcą stawiać 100-metrowe bloki. Uśredniając to, stwierdzam, że Gliwice to ciekawe miasto, ale patologii nie brakuje. Śródmieście jest bardzo toksyczne pod względem hałasu, o czy wiele już pisałem. Wynika to z tłoczenia się ludzi na małym obszarze. Ciasnotę miejską generują niepohamowane interesy, o tym warto pamiętać.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Chrześcijańskie Strona Główna -> Ogólny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin